18. prosinca 2011.

Božićni čokoladni tartufi / Christmas truffles

                                                                  Please scroll down for English!
Bliži nam se Božić. :-)
Grožđice, cimet, muškatni oraščić, kardamom, naranča, konjak, crno vino, čokolada, vrhnje, kakao - sastojci koji čine ove tartufe božićnima, prigodnima za period koji slijedi. Možda niste navikli na čokoladne truffles u obliku prutića, no ja sam odlučila napraviti mali odmak od  tradicionalnih kuglica i moram priznati da su mi se posebno svidjeli ovako oblikovani.
Od ekipe koja ih je degustirala moglo se čuti simpatično "mmmm" :-)). Kažu da najviše podsjećaju na Jaffu.
A ja kažem, tko voli Jaffu, voljeti će i ove tartufe!

Nekoliko savjeta/"pravila" prije degustacije:
*Prije konzumacije, izvadite ih iz hladnjaka i obavezno ih pustite najmanje 30 minuta na sobnoj temperaturi, ganache (ganaš) je u ovom receptu  nešto gušći (omjer vrhnja i tamne čokolade), pa će stajanjem omekšati.
Čokoladne tartufe čiji je glavni sastojak ganache idealno je konzumirati na sobnoj temperaturi, tada ganache "otpusti" svu svoju aromu. Netom izvađeni iz hladnjaka tartufi imaju manje okusa.
*Ako na tartufe stavljate glazuru od tamne čokolade, tada ih je najbolje čuvati na hladnom i mračnom mjestu dobro umotane u odgovarajuću ambalažu (ako ne nestanu prije :))). Bolje je izbjeći skladištenje u hladnjaku jer se tekstura čokolade zbog prisutnih masnoća mijenja prelaskom iz hladnog u toplo i obrnuto.
Recept

100 g svijetlih grožđica
sok od 1/2 naranče
korica od 1 naranče
1/2 žličice cimeta
1/3 žličice muškatnog oraščića
1/3 žličice kardamoma
50 ml porta ili crnog vina npr. pinot ili teran
2 žlice  konjaka
150 g slatkog vrhnja
100 g tamnog muscovado šećera
250 g tamne čokolade od 52 % kakaa


Grožđice pomiješajte sa narančinim sokom, konjakom, crnim vinom i svim ostalim začinima te pustite preko noći da omekšaju.
Sljedeći dan zakuhajte slatko vrhnje, dodajte mješavinu grožđica sa svim začinima (nemojte ništa cjediti!) te kuhajte 5 minuta. Usitnite sve u kremu, procijedite kroz gazu ili cjedilo da odstranite komadiće sušenog voća. Ovaj korak možete i preskočiti ukoliko vam ne smetaju komadići voća. Dodajte tamnu čokoladu, sve zajedno miješajte dok se čokolada ne otopi.

Odgovarajuću četvrtastu posudu obložite sa papirom za pečenje te izlijte dobiveni "ganache" u posudu tako da bude otprilike 1,5 cm debljine. Spremite u hladnjak te pričekajte nekoliko sati ili preko noći da se stisne.
Sljedeći dan izvadite papir za pečenje sa stisnutim ganacheom iz posude te režite oštrim  nožem prutiće veličine 1,5cmx3cm. (Ja sam rezala otprilike pa su prutići ispali različite veličine.)
Prutiće odmah uvaljajte u gorki kakao te pričekajte 20 minuta na sobnoj temperaturi prije nego ćete ih degustirati.

p.s.:ovo ne moraju nužno biti božićni tartufi, ovo su tartufi za svaku priliku, no začini ih čine idealnima za božićni period!

Christmas truffles 

100g sultanas
juice of 1/2 orange 
zeste of 1 orange
1/2tsp cinnamon
1/3tsp ground nutmeg
1/3tsp ground cardamom
50ml port or fruity red wine
2tbsp Cognac
150g double cream
100 g dark muscovado sugar
250 g dark chocolate (52 % of cocoa)

Soak the sultanas & spices inthe port, Cognac and orange juice for at least 6 hours or overnight. 
The next day bring the cream to a simmer, then add the sugar and soaked fruits (with all their liquid) and simmer for 5 minutes. Puree until smooth, then pass through a sieve. Pour on to the chocolate in a bowl and whisk well. 
Transfer all to a rectangular plastic container or a pan covered with baking paper so that it's 1.5cm thick. Refrigerate the ganache until fully set.
Once cooled, using a wet knife, cut the ganache into bar truffles size 1,5cmx3cm or  whatever-size squares you wish. Roll the truffles through the cocoa powder to coat them.

*Be sure to enjoy them always at room temperature! 

Broj komentara: 9:

Just Cake Girl kaže...

divota <3

J e l e n a kaže...

Nevena, ti bi mogla jednu tako finu čokolateriju da otvoriš, kao u onom filmu sa Juliette Binoche. Čitala sam da može i vino da se dodaje. Genijalno!

Tamara kaže...

sviđaju mi se svi sastojici ovih neobičnih tartfua, a još kad si napisala da podjećaju na jaffu, nema mi druge nego probati

Mimi kaže...

Nevena, sjajni su! Sastojci su bas savrseni... :)
Pozdrav!

Petra Kranjica kaže...

Super izgledaju ovako u obliku prutića. Odlična ideja.

JA U KUHINJI... kaže...

Opčinjena sam izgledom a vala i sastijcima. Savršeno!

Bite my cake kaže...

Slažem se s Jelenom :) Uh, i ja sam ove godine sva u kombinaciji čokolade i naranče, obožavam ju. Krasan ti je recept i jako mi se sviđaju ovako u obliku prutića!

Monika kaže...

Ovaj recept sam čekala danima! Ali sad ga je nažalost zasjenio recept za čokoladne karamele. Ipak, Jaffu obožavam i sigurna sam da će i ovaj recept doći na red :)

Anonimno kaže...

jako fin okus ali ispalo mi je premekano. Je li imate ideju gdje sam mogla pogriješiti?